[Talk-dk] Registrering af gravhøje

Leif Lodahl leiflodahl at gmail.com
Søn Jan 14 17:56:56 UTC 2018

Det gør jeg gerne.
Årsagen til at jeg ikke har gjort det endnu, er denne formulering: "Fund og
Fortidsminder er en gratis tjeneste, som Slots- og Kulturstyrelsen stiller
til rådighed for offentligheden og landets museer. Tjenesten kan anvendes
til de fleste formål uden styrelsens godkendelse.".

I mine øjne er der intet der forhindrer mig i at anvende dette datasæt som
basis for manuel (struktureret og konsekvent) kortlægning.

Begrebet "høste" forstår jeg som en "bot", som maskinelt trevler et
website, og dermed belaster serveren unødigt. Styrelsen stiller data til
rådighed i mange formater, heriblandt diverse GIS-formater. Mon ikke
meningen er at data skal i brug?

Så vidt jeg ved er samme datasæt allerede importeret af wikipedia.

Men jeg spørger pænt og vender tilbage når jeg får svar ;-)

/Leif