[Talk-dk] Relationer mellem wiki.OSM og OSM

Anders Lund duemoselund at gmail.com
Fre Jun 28 11:25:12 UTC 2019

Hej,

Jeg har kigget på
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Denmark/Da:Public_transport og
efterfølgende opdateret dele af de ruter, som havde mangler både i komplet
rute og busstoppesteder. Det fungerede fint for de ruter som allerede havde
en relation og påbegyndt rute.
Men fx. rute 1A i Aarhus var blevet slettet fuldstændig - altså wiki-siden
havde stadig en relation, men ingen veje havde en registreret rute 1A
tilknyttet.
Jeg tilføjede derfor en 'New relation og udfyldte de nødvendige fields i.e.:

from=Kolt
operator=Midttrafik
ref=1A
route=bus
to=Vejlby / Skejbyparken
type=route

... og havde håbet kombinationen af dem ville blive registeret til relation
= 2154938 som er den nuværende relation i wiki.OSM. Det var ikke tilfældet.

Så mit spørgsmål er, hvordan jeg knytter en relation mellem wiki og OSM -
jeg har ikke kunne finde relationsnummeret i OSM.
Håber det giver mening.

På forhånden tak,
Anders