[Talk-dk] I har selvfølgelig set det, men ... :-)

pangoSE pangose at riseup.net
Man Feb 3 14:32:28 UTC 2020

Hej Peter

Herligt initiativ!

FYI: Jeg har tegnet med to børn på 8 og 9 år og (2. og 3. klasse) og så
længe jeg sad med og vejledte (og ansvarede for etiketterne og
kvaliteten inden upload) så gik det helt fint.

Vi tegnede stiger i de svenske/samiske bjerge :)

Så længe opgaven anpasses så tror jeg det går helt fint at unge helt ned
til 8 år er med.

Den ene af børnene synes at jeg var lidt sjusket med mine linjer og til
det svarede jeg: dem som bruger den her sti kan optage et gps spor og
selv rette den til ud fra virkeligheden. Bedre at ha en grov sti og
savne 1000 andre stier end at ha en perfekt tegnet sti og mangle 100.000
stier.

Kvalitet kommer med tiden. Når data helt savnes i et bjergområde fx så
er det en gave at ha noget som helst som man kan navigere efter.

Om nogle får lyst til at hjælpe så sig til, vi mangler mange km endnu :)

Mvh

pangoSE