[Talk-hr] Razmjena podataka?

Matija Nalis mnalis-openstreetmaplist at voyager.hr
Čet Lis 22 01:25:16 BST 2009

On Tue, Oct 20, 2009 at 02:03:01PM +0000, Viktor Bresan wrote:

> Sudeći po svemu navedenome, podaci iz moje baze baš se i ne kvalificiraju za
> OSM. Čak i da dozvolim korisnicima da uređuju podatke, ne mogu te podatke slati
> OSM-u jer je moguće da su sami korisnici pokupili informaciju sa nekog od
> web-siteova.

da, ako nemas nista sto provjerava... Mogao bi naravno staviti upute sto je
OK a sto nije, i prilikom uploada npr. dati dropdown listu da korisnici
odaberu izvor podataka, pa proslijedjivati ono sto je sa OSMom kompatibilno;
no ne znam koliki je to problem (i tebi i tvojim korisnicima).

> Mislim da je jedina opcija prihvatljiva OSM-u da prosljeđujem isključivo podatke
> koje je unio pojedinac o lokaciji vlastitog biznisa?

Da, taj dio je svakako dobrodosao. A koliko je ostalih stvari iskoristivo
ovisi da li imas podatke kako su korisnici dosli do njih (legalno ili manje
legalno). Npr. ako su setali ulicom i zapisali ili zapamtili da je trgovina
ta i ta na krizanju tom i tom ili na adresi toj i toj; to su isto
prihvatljivi podaci za unjeti na OSM. Ili ako su setali sa GPSom i slikali
ili snimali audio ili sl, to je isto prihvatljivo.

Medjutim podaci sumnjivog ili nepoznatog porijekla; kao i oni koji su
izricito zabranjeni (npr. kopirani sa drugih karti, ili skinute
"baze podataka" sa siteova koji imaju "sva prava pridrzana" ili sl,
tj. svi koji nisu objavljeni pod CC-BY-SA kompatibilnom licencom)
nazalost nisu iskoristivi za OSM.

Ono sto je svakako bitno (uz ovo gore) je da su korisnici koji su podatke
skupili suglasni s tim da se njihove "baze podataka" koriste u OSMu (pod
CC-BY-SA licencom trenutno, odnosno nekom slicnom na koju ce se ova
eventualno mijenjati). Odnosno, ako su ti korisnici se slozili da prenose ta
prava na tebe (npr. prilikom upisa na site ili registracije), onda da se
*ti* slazes s tim, naravno.

--
Opinions above are GNU-copylefted.