[Talk-hr] Što je nedozvoljeno kopiranje, a što nije

Matija Nalis mnalis-openstreetmaplist at voyager.hr
Ned Kol 22 18:06:03 BST 2010

On Sun, Aug 22, 2010 at 05:11:39PM +0200, Janko Mihelić wrote:
> Ne znam kako bih odredio granicu kopiranja informacije. Recimo da imam
> knjigu u kojoj imam ucrtane nekakve kote. U knjizi piše "Sva prava
> pridržana".

To bi čak i pravnom laiku trebali biti prilično jasno i nedvosmisleno da ne
smije ništa raditi s time, zar ne? (bar se meni tako čini, ali ja se već
neko vrijeme skroz amaterski motam po pravnim vodama, pa možda griješim)

> Recimo da mogu precrtati kote i pravit se grbav, nije da me mogu
> uhvatiti.

Zapravo mogu. Upravo kako nagađaš niže, namjernim unošenjem neispravnih
podataka (tzv. Copyright Easter Eggs) po kojima vide da je precrtavano.

> Ali što ako nisam baš siguran u kote, i onda odlučim upisati tag
> source:knjigaSaKotama. Jel to legalno?

Nije legalno. Dapače je izričito protuzakonito.

> Hvala. Možemo pričati i o drugim tipovima precrtavanja i kopiranja jer
> vjerujem da je to i drugima poprilično mutno područje.

Hvala na mailu, napokon me ponukao da umjesto da tebi detaljno odgovorim
direktno na listu da napokon složim stranicu:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/HR:Copyright što se spremam već godinu
dana pa nikako da nađem vremena :-)

Evo sad sam našao vremana i složio to, pa pročitaj što piše na tom linku.
(pa vrati diskusiju ovdje ako treba, da možemo doraditi i poboljšati
stranice). A ako se kome da uljepšavati i dodati dodatne informacije i
primjere - dobro došli također!