[Talk-hr] pravne zavrzlame

Dražen Odobašić dodobasic at gmail.com
Sri Lip 9 08:18:37 BST 2010

Samo nekoliko misli,

svaki prelazak na drugu licencu je bolan, a OSMF će uvijek biti kriv :)

Ne mislim da je problem ODbL licence 'mogućnost' zatvaranja podataka
[1], toga ima i sad, i koliko je meni poznato, osim razmjene e-mailova i
dobre namjere 'prekršitelja', OSMF nije povlačio pravne akcije. Pitanje
je da li uopće može, ili ja kao dio zajednice osobno moram otvarati
građansku parnicu. Vjerujem da postoji 10x puta više 'internih'
aplikacija koje koriste OSM podatke na neki način, bez izvršavanja
obaveza CC-BY-SA licence, ODbl jednostavno kaže da je to sad moguće.

Mislim da je u svakom pogledu bolje da se OSM podaci koriste, samim time
projekt će postati popularniji. Također, novi contributor terms, nisu
loši ako ne tražiš nešto loše u njima, a sve se svodi na što bi bilo kad
bi bilo. E, pa kad bi bilo, projekt će se forkati i nastaviti svoj
život, nema tu ništa loše.

OSM podaci će se uvijek prepoznati, prisjetite se drugih pružatelja
prostornih podataka (Navteq, TeleAtlas, ...) svaki od njih je ugradio
'greške' (podatke koji ne postoje) u svoj set podataka kako bi u slučaju
'kopiranja' mogao povući pravne akcije.

Osobno sam spreman prihvatiti bilo koju licencu koja mi omogućava da JA
i svi ostali koristimo OSM podatke na isti način kao i do sada.

Nije mi jasno zašto se OSMF ne okrene priču, pa kaže, svi podaci će biti
pod novom licencom, osim ako korisnik eksciplitno ne kaže da on to ne
želi, pa čak i poslje prelaska na novu licencu. Pitanje je koliki bi se
postotak korisnika bunio 1%-2%?

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Lacking_proper_attribution