[Talk-hr] Bolnice, domovi zdravlja, doktori...

Matija Nalis mnalis-openstreetmaplist at voyager.hr
Sri Sij 2 13:37:56 UTC 2019

On Wed, Jan 02, 2019 at 11:56:14AM +0100, Janko Mihelić wrote:
> Sretna Nova godina!

Takodjer svima puno uspjesnog mapiranja zelim u 2019! :)

> Imamo tri glavna taga koja se koriste:
> healthcare=hospital
> healthcare=clinic
> healthcare=doctor
>
> Granice između njih su mutne, ali ja predlažem slijedeće vodilje: hospital
> je za velike institucije koje imaju mogućnost primanja pacijenata koji
> prespavaju. Clinic je za manje institucije obično bez kreveta za spavanje,
> ali sa mogućnosti manjih operacija. Doctor je za još manje institucije sa
> najviše 10 doktora.

zvuci ok

> Trenutno se previše koristi tag amenity=hospital, pa smo ga stavljali na
> skoro sve, pa i najmanje domove zdravlja. Sada bi taj tag trebali ostaviti
> samo na najvećim bolnicama, kao recimo u Zagrebu: Rebro, Sveti Duh,
> Dubrava, i slično. Veći domovi zdravlja bi onda bili healthcare=clinic, kao
> recimo Dom zdravlja u Trnju <https://www.openstreetmap.org/way/659878580>.
> U tom domu zdravlja je više od deset doktora, te ima doktora opće prakse,
> zubara, pedijatara, laboratorij, i više. Svi manji domovi zdravlja bi bili
> healthcare=doctor.

To je pipkavo, da, ali i prije smo imali "amenity=clinic", samo se
slabije koristio. Sama translacija sa starih amenity na nove
healthcare tagove bi trebala biti laksa.

Meni se cini da bilo OK "hospital" po vecim bolnicama koje imaju
krevete. Za manje domove zdravlja (bez kreveta) i poliklinike bih
stavio "clinic", a "doctors" bih ostavio samo za ordinacije doktora
opce medicine, jer mi to cini se najlogicnije po:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity%3Ddoctors
https://en.wikipedia.org/wiki/Doctor's_surgery

> Privatne klinike su vjerojatno većinom ili healthcare=clinic ili doctor,
> ovisno o veličini.
>
> Toliko za sada, javite jel se slažete :)

Ja sam za da se unesu dodatni healthcare tagovi, ali bih obavezno
ostavio i postojece amenity=hospital,clinic,doctors,dentist
(ima li jos sto?) sve dok ne prestane potreba za njima (sto bi
po dosadasnjem iskustvu moglo potrajati).

Ne samo zato jer ih ima primjetno vise (>400k u odnosu na 90k za
healthcare po taginfo), nego i zato jer je "Healthcare" tag tek
standard renderer poceo crtati prije par dana, a aplikacije u
upotrebi kaskaju za njim po par godina (pogotovo jer nemaju svi
najnoviju verziju - osobno npr. na samsung galaxy 2 mobu vrtim
bar 2 godine stari OsmAnd za potrebe mapiranja i navigacije, jer
su noviji neupotrebljivo spori)

--
Opinions above are GNU-copylefted.