[Talk-lt] Namų numeriai su raidėmis

Aidas Kasparas a.kasparas at gmc.lt
Fri Nov 23 06:11:01 UTC 2012

On 2012.11.22 23:54, Eduardas Kriščiūnas wrote:
> [...]
> paraidžiui, o kaip žinomus simbolius, grupėmis po kelias raides.
> Mažosios raidės turi charakteringas formas ir atsikišimus, pvz. p, t,
> b, g. Didžiosios skiriasi mažiau.
> Tai įrodo kad ir toks pastebėjimas: jei žmogus nežinomą žodį knygoje
> perskaito neteisingai, tai jis tą žodį taip ir skaitys, kol nepasikeis
> šriftas. Puikiai atsimenu, kaip vaikystėje išmokau žodį „babrikendai“
> vietoje „bakenbardai“ :)
> Kirilica yra pavyzdys, kai beveik visos raidės vienodo aukščio (kaip
> kapitelis), todėl ja ir skaityti sunkiau.

Eduardai,

Dura lex sed lex.

Romėnas čia ir pabaigtų. Bet aš iki jų nedatraukiu, tai pridėsiu.
Žemėlapis turi prasmę tada, kai jis atitinka tikrovę. Tikrovėje namams
numerius suteikia savivaldybės savo sprendimais, o ne kiemsargiai,
prikalantys lenteles ant fasadų. Sprendimuose vadovaujamasi tuo
Vyriausybės nutarimu. Jame aiškiai pasakyta, kad raidės didžiosios. Tai,
tokia tat tikrovė. Ir tokią ją reikėtų turėti bazėje.

Estetiškai man tai nepatinka. Lengviausias būdas su tuo kovoti --
susigeneruoti savo žemėlapio kaladėles, kur visos namo numerių raidės
būtų pakeistos į mažąsias. Tik, _man_ turbūt tai per menka problema, kad
pulčiau tai daryti. Bet pats gali tai daryti, jei manai, kad tai
tikslinga. Arba bandyti pakeisti tą Vyriausybės nutarimą. Tik tam šansai
mano vertinimu yra minimalūs.

O susitarti, _kaip_ teisinga žymėti tas raides -- reikia. Nes vienur
didžiosios, kitur mažosios atrodo dar baisiau nei visur didžiosios.
Dėl to, kad OSM pasaulinis, jis nenustoja vertinti vietinės specifikos.
Ir nereikalauja pas mus važinėti kaire kelio puse, kaip yra Didžiojoje
Britanijoje, kur OSM ir buvo pradėtas. Arba namo numerį rašyti _prieš_
gatvės pavadinimą. Taigi, grįžtam prie dura lex...