[Talk-lt] Pranešimas apie OSM OpenCon Lietuva 2016 konferencijoje

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Wed Nov 16 21:53:33 UTC 2016

2016 m. lapkričio 14 d. 13:44, Aidas Kasparas rašė:
> Užtikrinau, kad tai gali daryti. Papasakojau apie
> tai, kad kas naktį yra skaičiuojami maršrutai tarp visų rajonų centrų ir
> lyginama su praėjusios nakties duomenimis. Todėl, jei kolega pakeis ką nors
> autostradoje apie Cinkiškį, tai greičiausiai per parą gaus laišką nuo Tomo,
> kad taip daryti nereikėtų. Šitaip parodant, kad į duomenų kokybiškumą
> žiūrime rimtai.

  Chrm. Gaila, kad tas tikrinimas jau metus neveikia... Maršruto
skaičiavimui norėjau ko nors normaliai kompiliuojamo, tai naudojau
gosmore, deja vėliau paaiškėjo kai kurie jo minusai, dėl kurių būdavo
daug false positive... Rankos neprieina vietoj gosmore įdėti kokį nors
kitą variklį...

> Jau po konferencijos gavau pastabą, kad maršrutizavimas dviračiams parenka
> tokius maršrutus, kurių normalus dviratininkas nesirinktų (nes nukreipia į
> labai dideles/judrias gatves, arba takus su aukštais bortais). Ne kažin ką
> galėjau atsakyti šiuo klausimu -- gali būti, kad nėra suderinti gatvių tipų
> svoriai, gali būti, kad trūksta duomenų apie alternatyvius kelius.

  Taip ir yra. Kitas dalykas, reikia konkretaus pavyzdžio: tiek
maršruto, tiek naudojamo maršrutizatoriaus ir jo nustatymų.

> Buvo klausimas iš Mariaus apie tai, kodėl nenaudojam AI namų, kelių ir t.t.
> aptikimui. Atsakiau, kad mažiems takeliams rasti jau trūksta aeronuotraukų
> skiriamosios gebos arba juos apskritai dengia augalija. Plius, iš šio
> šaltinio neįmanoma rasti, kad toje vietoje yra Baršausko gatvė. Nors dabar
> galvoju, kad gal galima Marių būtų nukreipti pas Eglę Mariją, kad galėtų
> padėti Tanzanijos projektui.

  Kai Steve Coast nuėjo pas mažą ir minkštą, tai tada MS baisiai
gyrėsi, kad jie paruošė AI automatiniam kelių aptikimui/braižymui.
Tik, kaip beveik visi MS R&D darbai, tai taip ir baigėsi skambiais
pranešimais... Įtariu problemą Aidas teisingai apibūdino - ortofoto
gerai matomi keliai jau seniai yra nubraižyti. Dabar liko tik laukų
keliai (kur net žmogui ne taip trivialu atskirti, kur realiai kelias,
o kur traktorius vieną kartą per pievą pravažiavo) ir miško keliai
(kurie braižomi arba turint GPX, arba darant prielaidas, kur kelias
yra tose atkarpose, kur tarp medžių nieko nesimato).

  Šiaip šitoje vietoje prieš n metų turėjau mintį ir kažkokį pradinį
įdirbį sistemos, kuriai galima numesti savo pravažiuotus maršrutus
(gpx). Sistemoje buvo numatyta abipusė motyvacija:
  1. gpx įkėlėjas gauna info apie tai, kaip gerai jis važiuoja (ar
nepažeidžia taisyklių važiuodamas prieš eismą, ar/kiek viršija greitį
ir pan.). Idėja paimta iš draudimo kompanijų telematikos R&D (kažką
panašaus paskutiniu metu padarė Ergo).
  2. OSM gauna naudą, nes aptinkama, jei kažkurioje vietoje pėdsakas
veda per „tuščią“ plotą (be kelio).
  Tokia sistema gan aiški, tai suprantama, kad dabar jau yra ir kitų
projektų, kurie užsiima panašiais dalykais. Berods ta pati Strava taip
daro, dar atsirado toks projektas
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/That_Shouldnt_Be_Possible

> Buvo klausimas, ar renkame duomenis apie real-time situaciją keliuose
> (traffic). Pasakiau, kad ne. Spekuliavau, kad tam reikėtų per didelių
> srauto/CPU resursų, kurių OSMF neturi.

  Nerenkama, nes tai nėra žemėlapio dalis...

> [...]
> tyrinėjimas bandomas panaudoti Citizen Science projektams taip sudominant
> vaikus STEM sritimi. Tačiau jų naudota sistema žymėti kur šie padarėliai
> gyvena nustojo veikti. Todėl buvo klausimas, ar būtų galima panaudoti OSM
> šitam reikalui. Apsikeitėm kontaktais ir susitarėm, kad šią savaitę
> susiskambinsim, bent jau išsiaiškinti galimybes. Tad, jei kam nors niežti
> nagai tuo užsiimti, „pakelkite uodegėles“. Pinigų iš to nebus, bet jei kam
> nors reikia įrašo CV, kad padarė informacinę sistemą rimtiems mokslininkams
> (ir ne tik), labai tinkamas projektas tam.

  Na į OSM tokie duomenys nelabai važiuotų. Tai OSM čia būtų naudinga
tik kaip fonas, kai kurį turimą programinės įrangos įdirbį galima
naudoti (iD, JOSM redaktorius)... Bet realiai gal net koks QGIS labiau
tiktų... Arba OSM Notes principas, pastabas rašant į savo db.

  Ačiū Aidui už dalyvavimą ir pasidalinimą įspūdžiais!

--
Tomas