[Talk-lt] Dėl proskynų žymėjimo

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Fri Jan 26 08:34:42 UTC 2018

2018 m. sausio 24 d. 22:14, Mindaugas rašė:
> [...]
> važiuoti išartom proskynom.
>
> B) man_made=cutline + highway=path
> Kai kur taip mėgstama žymėti. Pvz.:
> https://www.openstreetmap.org/#map=15/55.1503/25.9427
> Netgi jei proskyna išarta ir patogiau eiti šalia jos nei ja pačia, ji
> yra naudojama kaip objektas pestiesiems.
>
> C) man_made=cutline + highway=track
> Argumentas kaip B varianto, bet atsižvelgiama į tai, kad highway=path
> turi turėti vieną "vėžę", o highway=track dvi vėžes. Proskynos visada
> turės dvi, tik kartais jos gali būti važiuojamos tik traktoriumi...
>
> Siūlau A variantą, bet gal bus kitokių minčių.

  Aš irgi už A. Iš ortofoto mes pasakyti galime tik tiek, kad ten
proskyna. Ar yra/nėra keliukas - neaišku.

> [...]
> man_made=cutline tai pačiai linijai
> Tokiu būdu papildomai išskiriame keliukus einančius proskyną nuo kitų.
> Iš žemėlapio duomenų galime gauti iš pilną keliukų tinklą ir pilną
> proskynų tinklą.
>
> C) Piešiame antrą highway=track (path) liniją šalia ankstesnės man_made=cutline
> Topografiniuose žemėlapiuose proskynos braižomos punktyru, kaip
> keliukas, tik skirtingo storio. Tokiu atveju pagaminę topografinį
> žemėlapį turėtume nubraižytus du lygiagrečiai einančius keliuko
> punktyrus - vienas proskynos, kitas tikro keliuko.

  Sakyčiau B. Čia pridėčiau, kad kai kurios proskynos yra gan plačios
- 10 metrų ir daugiau. Net nežinau, ar jos formaliai yra „proskynos“.
Tik tokiu atveju atsiranda poreikis kelią/taką žymėti atskiru
vektoriumi. Kita vertus, aš tokias plačias „proskynas“ apskritai
siūlyčiau žymėti ne vektoriumi (cutline), o tiesiog atskiru poligonu
(landuse=meadow arba natural=sand).

> Tuo pačiu kyla klausimas (ypač pasirinkus B) ar per mišką einančios
> elektros linijos irgi turi turėti man_made=cutline, nes jos irgi eina
> proskyna? Gal ne, nes elektros linija visada eina proskyna, tad
> man_made=cutline nieko papildomo neprideda, o keliukas gali eiti ir
> proskyna ir be jos.

  Chrm. Geras klausimas. Sakyčiau visgi dėti cutline, bet išskirtinai
tik toje atkarpoje, kur proskyna yra virš miško poligono. Bet tada
teks karpyti elektros linijos vektorius ties miško pabaiga. Tada
validatoriai skųsis, kad elektros linijoje yra taškas, kuris neturi
stulpo/bokšto žymos. Taigi apskritai gaunasi, kad geriau brėžti
ATSKIRUS kelius: vieną elektros linijai, kitą - proskynai.
  (galvoju, kaip patogiai pridėti proskynas į žemėlapį, tai tam
geriausias variantas būtų, jei proskynas turėtume aiškiai pažymėtas
savo išskirtinėmis žymomis ir kad jų geometrijos nereikėtų niekaip
apdoroti priklausomai nuo aplinkinių objektų)

> =======
> Kiti klausimai, mintys, pasiūlymai:
> 1) Klausimas: Ar reikia nutraukti proskynos liniją, kai ji kerta kelią
> (ir kitoje pusėje nuo miško krašto pradėti naują)?
> https://www.openstreetmap.org/#map=19/55.26438/25.84389

  Sakyčiau priklausomai nuo to, ar miško poligonas yra padalintas į
atskirus gabalus, ar nėra. T.y. topologijos taisyklė realiai būtų
tokia: visa proskynos linija turi būti išskirtinai tik virš
landuse=forest.

> 2) Pasiūlymas: Keliukai (takeliai) neturėtų prasidėti ir baigtis
> proskyna, nes jie tampa nebepasiekiami routinimui. Reikia stengtis
> parinkti proskyną kuri labiausiai tikėtina turi ir keliuką, uždėti
> highway=track(path), ir taip pasimetusį keliuką prijungti prie bendro
> kelių tinklo https://www.openstreetmap.org/#map=17/53.92442/23.73023

  Sakyčiau jei neaišku, kaip kelio atkarpa siejasi su likusiu kelių
tinklu, neaišku ar apskritai reikia ją braižyti. Gauname krūvą
topologijos klaidų. Bet čia neturiu griežtos nuomonės, nes sutinku,
kad orientacijai (be GPSR'o) net tokie pasimetę keliai svarbūs. Yra
pilna „tuščių“ miškų plotų.

> 3) Lietuvos teritorijoje nedokumentuotą man_made=fire_break,
> priklausomai nuo to, kas ja pažymėta, mesti arba keisti į
> man_made=cutline
> http://overpass-turbo.eu/?Q=(way%5B%22man_made%22%3D%22fire_break%22%5D(%7B%7Bbbox%7D%7D)%3B)%3Bout%3B%3E%3Bout%20skel%20qt%3B&C=53.9;23.9;11&R
> Ji randama tik Gardino apylinkėse - matyt kokio nors baltaruso "išradimas".

  Aš irgi būčiau už tai, kad nedokumentuotą man_made=fire_break
keistume į dokumentuotą man_made=cutline, ir, jei žinome, kad tai
priešgaisrinė proskyna - pridėtume cutline=firebreak. BET TIK
LIETUVOJE ;-) Kaimynai turi kiek kitokių žymėjimo įpročių...

--
Tomas