[Talk-lt] Dėl proskynų žymėjimo

Mindaugas snaiperiui at gmail.com
Wed Jan 24 20:14:26 UTC 2018

Sveiki,

esu Mindaugas ir paskutinį pusmetį šiek tiek prisidėjau prie OSM. Su
Tomu pasirašinėjome asmeniškai, bet jis pasiūlė parašyti į
konferenciją ir paskelbti/padiskutuoti su visa liaudimi.

Kalba yra apie proskynų (man_made=cutline) žymėjimą. Su jom atrodo
kaip ir viskas gerai, tačiau turi vieną niuansą - proskyna gali eiti
pakankamai rimtas track/grade1 kelias ir proskyna gali būti išarta ir
važiuojama tik traktoriumi. Abu šie kraštutinumai iš ortofoto atrodo
vienodai, todėl kyla klausimas, kaip jas žymėti pagal ortofoto -
nenuvykus apžiūrėti? Be abejo, galima nieko nežymėti kol nenuvykai į
vietą, bet tai nelabai konstruktyvu, nes taip proskynos, nors ir
ryškiai matomos tiek ortofoto, tiek vietovėje, lieka nepažymėtos.

=======
Taigi, jeigu negalime detaliau nustatyti ar proskynoje yra keliukas žymime taip:

Variantai (1):
A) Tik man_made=cutline
Taip mažiausiai įtakos routinimui, nes mašinos nebus nukreipiamos
važiuoti išartom proskynom.

B) man_made=cutline + highway=path
Kai kur taip mėgstama žymėti. Pvz.:
Netgi jei proskyna išarta ir patogiau eiti šalia jos nei ja pačia, ji
yra naudojama kaip objektas pestiesiems.

C) man_made=cutline + highway=track
Argumentas kaip B varianto, bet atsižvelgiama į tai, kad highway=path
turi turėti vieną "vėžę", o highway=track dvi vėžes. Proskynos visada
turės dvi, tik kartais jos gali būti važiuojamos tik traktoriumi...

Siūlau A variantą, bet gal bus kitokių minčių.

=======
Kitas klausimas yra kaip žymėti keliuką/takelį kuris eina išilgai proskynos.

Variantai (2):
A) Keičiame man_made=cutline į highway=track (path)
Prarandame informaciją, kad tai yra proskyna. Be to iškarpius jas
gabalais kur eina keliukai gauname pakankamai šlykštų default OSM
žymėjimą.

B) Papildome highway=track (path) atributą prie ankstesnio
man_made=cutline tai pačiai linijai
Tokiu būdu papildomai išskiriame keliukus einančius proskyną nuo kitų.
Iš žemėlapio duomenų galime gauti iš pilną keliukų tinklą ir pilną
proskynų tinklą.

C) Piešiame antrą highway=track (path) liniją šalia ankstesnės man_made=cutline
Topografiniuose žemėlapiuose proskynos braižomos punktyru, kaip
keliukas, tik skirtingo storio. Tokiu atveju pagaminę topografinį
žemėlapį turėtume nubraižytus du lygiagrečiai einančius keliuko
punktyrus - vienas proskynos, kitas tikro keliuko.

Siūlomas variantas B.

Tuo pačiu kyla klausimas (ypač pasirinkus B) ar per mišką einančios
elektros linijos irgi turi turėti man_made=cutline, nes jos irgi eina
proskyna? Gal ne, nes elektros linija visada eina proskyna, tad
man_made=cutline nieko papildomo neprideda, o keliukas gali eiti ir
proskyna ir be jos.
=======

Kiti klausimai, mintys, pasiūlymai:
1) Klausimas: Ar reikia nutraukti proskynos liniją, kai ji kerta kelią
(ir kitoje pusėje nuo miško krašto pradėti naują)?

2) Pasiūlymas: Keliukai (takeliai) neturėtų prasidėti ir baigtis
proskyna, nes jie tampa nebepasiekiami routinimui. Reikia stengtis
parinkti proskyną kuri labiausiai tikėtina turi ir keliuką, uždėti
highway=track(path), ir taip pasimetusį keliuką prijungti prie bendro
kelių tinklo https://www.openstreetmap.org/#map=17/53.92442/23.73023
Beje, visas šis Baltarusijos miškas prieš savaitę buvo išpaišytas
pagal 1B variantą, o dabar kažkas highway=path nuėmę ir padarė 1A
variantą - man dar kai kurias kaladėles/kai kuriuose zoom lygiuose
naršyklė paišo su takeliu išilgai proskynos.

3) Lietuvos teritorijoje nedokumentuotą man_made=fire_break,
priklausomai nuo to, kas ja pažymėta, mesti arba keisti į
man_made=cutline
http://overpass-turbo.eu/?Q=(way%5B%22man_made%22%3D%22fire_break%22%5D(%7B%7Bbbox%7D%7D)%3B)%3Bout%3B%3E%3Bout%20skel%20qt%3B&C=53.9;23.9;11&R
Ji randama tik Gardino apylinkėse - matyt kokio nors baltaruso "išradimas".

Iki,
Mindaugas