[Talk-lt] Kaunas

Mindaugas snaiperiui at gmail.com
Sun Sep 2 09:38:09 UTC 2018

Laba,

Man ši problema (o gal ne problema) primena Biržų RP

Čia daug minčių kyla, bet tikriausiai daug kas atsiremia, į tai, koks
yra žemėlapio tikslas, nes norimas detalumas priklauso nuo to. Tokios
problemos kyla ir orientavimosi sporte. Pvz., didelės medžių išvartos
gali būti žymimos, bet vieni autoriai jų pripaišo daug, o kiti visai
nepiešia. Taip pat su pusinėmis horizontalėmis. Tiesa, ten yra aiškus
žemėlapio tikslas, tai galima pasverti, kiek tai aktualu orientavimosi
sportui, čia gi turime duomenis, kur nežinia, kam gali būti naudojami.
Nu pavyzdžiui imkime upelius - esu jų detalizavęs. Man norėtųsi
pakankamai detalaus išpaišymo su tikslumu, kad upelio linija neišliptų
į krantą, nes yra daug vietų, kur upeliai išpiešti labai simboliškai
rodant tik jų tendenciją (žinoma, mažiems pvz. metro pločio upeliams
užtenka mažesnio tikslumo, nes taip darosi neįmanoma išpiešti). Aš
norėčiau naudoti OSM duomenis keliavimui dviračiu, pėščiomis laukinėje
gamtoje. Tiems, kas juos naudoja mašininiame navigatoriuje, kerta šalį
autostrada, tie mano upeliai bus tik lėtinantis paišymą dalykas.

Iš kitos pusės tai labai susiję su generalizavimu. Jei nenorima
detalumo - turėtų padėti generalizavimas. Kol neišdidini vaizdo -
galėtų būti vienas landuse=residential. Gal, kad tai automatizuoti,
reiktų kaip nors žymėti visus miškelius ir t.t. viduje residential, o
ne iškirpti. O tada priklausomai nuo zoom, išmetami tarkim miško
plotai mažesni už 100, 500, 1000 kvardratiniu metų ir pan. Tuomet maži
objektai išsimestų ir liktų vienas didelis residential plotas. Aišku,
galima sutarti kažkokį generalizavimo mastą paišymui, nors jis
tikriausiai neturėtų būti fiksuotas - užmiestyje gali norisi mažesnio
detalumo, nei mieste - pvz. mieste miško plotai nuo 1000 kv. metrų
(tipo 30x30m), užmiestyje nuo 10000m2 (100x100m). Bet čia vėl sunku
vienareikšmiškai apriboti - esu kažkur užsienyje matęs, kai parkas
išpieštas labai detaliai, tarkim jei būtų tvarkomas gyvatvorės
labirintas prieš gintaro muziejų Palangoje. Tada gal norėtųsi ir 5
metrų pločio juostą žymėti.

Nelabai turiu nuomonės kaip turi būti su plotų ribomis. Jei vienoje
takelio pusėje medžiai, kitoje nuplauta žolė, tai ar žymėti atskirą
nei takelis ribą plotų kontūrams. Irgi kyla klausimas, kurioje takelio
pusėje ji turi būti.

Tikriausiai dar viskas kitaip atrodytų, jei visas žemėlapis būtų
sudarytas tame pačiame detalume. Nes dabar gali negražiai atrodyti,
kai vienas miesto kvartalas yra detalus, o kitas tiesiog residential.
Bet čia sunku pasiekti su volunteer crowdsourcing. Kažkas turėjo
entuziazmo detaliai išpiešti savo rajoną, o kažkoks nemažas kaimelis
užmiestyje neturi nė vieno namo ir pažymėtas tik pro jį praeinantis
žvyrkelis.

Mindaugas