[Talk-lt] Upių pavadinimai virš vandens telkinių

Mindaugas snaiperiui at gmail.com
Sat Mar 30 19:54:31 UTC 2019

Laba,

čia atrodo nemažai išsiaiškinot, tai gal pasikartosiu.

Visiškai neatrodo, kad reikia keisti upių žymėjimo duomenis. Reikia keisti
algoritmą. Nieko nežinau apie postgis galimybes, bet man atrodo, kad
atkirtimas upių segmentų tų, kuriuos dengia ežerų poligonai ir tuose
segmentuose ignoruoti upių pavadinimus neatrod kaip sudėtingesnis
uždavinys, nei tarkim atkirsti įvairius objektus sudarant stačiakampę
vektorinę kaladėlę. Man rodos šitie dalykai turi būti sprendžiami
programiškai, o ne keičiant duomenis.

Kai pradėjau žymėti OSM, tai kad upės yra per ežerus nenutrūkstantis
objektas, man atrodė kaip labai šauni idėja. Kiek vėliau esu pastebėjęs ir
parenderinto žemėlapio, kur berods ant Kauno marių matosi, kad parašyta
Nemunas, tai man irgi visai patiko. Man patinka, kai matau ant ekrano daug
informacijos, o ne toks vaizdas, kaip naujo web stiliaus skirto
tapšnokliams - kai turi 24" monitorių ir jame ant ekrano matai vieną [Sign
Up] klavišą su 50px padding. Taigi aš net visai už idėją, kad matyti upės
pavadinimą ant ežero. Be abejo, turėtų būti vaizduojama taip, kad
neklaidintų ir suprastum, jog tai upė, o ne ežeras. Gal ežero pavadinimo
šriftas didesnis, o mažuose ežeruose rašyti tik ežero pavadinimą, nes upę
gal ir taip gali matyti įtekančią ar ištekančią, etc. - suprantu, kad čia
tikrai galima daug diskutuoti. Bet jei atvažiuočiau prie kokio ežero ir
pasižiūrėjės į žmlp pamatyčiau, kad juo prateka Šventoji, nors Šventąją
žinau už 200km žemupyje, tai man būtų faina, kad žemėlapis praplėtė mano
geografines žinias ir kad sužinojau, jog čia Šventosios aukštupys.
Suprantu, kad kiti gali kitaip žiūrėti į pateikiamos informacijos kiekį ir
nenorėti upių pavadinimų ant ežerų.

Dėl upių žymėjimo per ežerus/tvenkinius - taip dažnai neaišku, kur ji teka.
Realiai, matyt, reiktų turėti batimetrinį žemėlapį pagal kurį upės
trajektoriją būtų natūralu žymėti giliausiose vietose. Kadangi to nėra,
paprastai upę paišau per ežero vidurį. Bet jei yra koks tvenkinys ir upės
vaga pradžioje dar matosi - bandau ją išvingiuoti teisingai net jeigu tuoj
pat ant viršaus užpaišysiu ir tvenkinio daugiakampį.

Paskutinę savaitę nupaišiau/patikslinau kelias upes. Tai vienoje atkreipiau
dėmesį, kad nebuvo pavadinimo tuose segmentuose, kur buvo ežerai.

Dėl pasakymo "upė teka per ežerą" man neatrodo kažkas keisto, nors gal ir
rečiau naudojama nei apie miestus (Neris teka per Vilnių). Ta pati
vikipedija apie Šventąją rašo "Aukštupyje prateka Luodžio, Luodykščio,
Asavo, Ūparto ežerus, toliau – Antalieptės tvenkinį ..."

Mindaugas