[Talk-lv] OSM, CCBYSA un datu avoti

uldics at gmail.com uldics at gmail.com
Mon Aug 10 22:47:51 BST 2009

On Tue, 11 Aug 2009 00:20:28 +0300, Aleksejs Mjaliks <lists at keeper.lv>
wrote:

> [...]
> iestrēdzis pie daļas, kur stāstu par OSM licenci utt.
>
> OSM dati šobrīd ir licencēti zem CCBYSA 2.0, kas faktiski nozīmē, ka
> dati nav gluži tik brīvi kā publiskais domēns, kas nepieder ne vienam.
> Lai gan dati ir brīvi ir pieejami ik vienam, tomēr ir 2 ierobežojumi:
> ir jābūt atsaucei uz autoru un atvasinātu darbu ir jāizplata zem
> savietojamas licences.
> Savukārt, mēs praktiski cenšamies panākt, ka valsts un pašvaldību
> institucijas mums dod datus, atsakoties no savas autorības uz tiem
> (faktiski atzīstot tos par publisko domēnu). Tas tomēr sanāk nedaudz

Nu nav jau negodīgi, tas ir visiem izmantojams pēc tam, arī kas tos datus
deva. Mēs viņus no rasējumiem par
vizuālu uzskatāmu un parastam mirstīgajam lietojamu karti pataisam.
Otrkārt likums jau tā kā nosaka, ka
valsts iestāžu dokumentos (protams ar visiem pielikumiem) esošais ir jau
public domain. Vienkārši trūkst šāda
termina tur, doma atbilst.

> Mans piedāvājums ir izstrādāt (vienoties par) iespējamām atsaucēm, ko
> mēs varam piedāvāt šīm institūcijām, ja mums tiek izvirzīta tāda
> prasība/lūgums.
>
> Šobrīd redzu tikai 2 veida atsauces:
> * pašā datu bāzē kā source=*;

Source juridiski neko nemainīs. No pašvaldības viedokļa tas būs atdots un
bez jebkādām tiesībām pašvaldībai
prasīt kādus noteikumus. Bet ielikt var, jā, ja nu nākotnē kas juridiski
mainās OSMā. Bet nedomāju, ka pie katras
nodes vajag, varbūt changesetā labāk.

> * atsauce ir iekš datu avotu saraksta:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Latvia#Inform.C4.81cijas_avoti

Arī juridiski nekādas tiesības pašvaldībai nedod. Bet ielikt vajag. Tas
redzamāk ir.

> .
>
> Ir vēl kāda idejas? Varbūt iebildumi?

Juridiski tiesības uz datiem no OSM ir datu ielicējam. Tas ir username kas
tās nodes un trackus zīmēja, ievadīja.
Bet username atbilst fiziskai personai, nu ar domu, ka nevar turēt
username un mainīt personu.
Diez kā ar to AND bāzes juridisko pusi bija?
Katrā ziņā, ja mēs akceptu dabonam, tad ar to pieminēšanu avotu sarakstos
būtu pietiekoši. Vēl kas tika minēts
par copyrightu, ka ieteicams rakstisku papīru, ka datus atļauj mums šādi
izmantot. Tad gan mēs būtu drošajā pusē.
uldics