[Talk-lv] GPS loggeris rekomendejamais?

cuu508 at gmail.com cuu508 at gmail.com
Wed Jun 1 18:51:28 BST 2011

Garmin iekārtām precizitāte ļoti laba. Te daži salīdzināti [1]. Pirms
iegādes jāpalūko, vai noskatītajam modelim ir iespēja logot reizi
sekundē--kādam vienkāršākam pulksteņu modelim tāda varētu nebūt, bet
varbūt kļūdos un visiem ir.

"dedicated" datu loggerus kādu laiku atpakaļ pētīju, prasības
orientējās ap lietošanu auto, un turklāt tā, lai minimālas klapatas:
 * SD karte vai liela iebūvētā atmiņa lai var rakstīt vismaz mēnesi no vietas
 * pastāvīgās barošanas iespēja, lai nav pirms/pēc katra garāka tripa
jāvelk ārā un jālādē
 * sāk logot, kad padod elektrību (vai sajūt vibrācijas, vai kāds cits
sensors). Pārstāj logot, kad ilgi stāv uz vietas.
 * kā pluss būtu iespēja pieskrūvēt ārējo antenu, lai pašu iekārtu
varētu nomūdzīt nost no acīm
Diemžēl tādi pārliecinoši "šis ir īstais" modeļi neatradās. Visādi
mazpazīstamu firmu vairākus gadus veci modeļi lielu uzticību neviesa.

Te drusciņ oftopiks: nesen vācu idejas, virspusēji papētīju iespējas
un pasūtīju dažas detaļas vienam DIY Arduino+GPS projektiņam.
Ievēroju, ka ir pusgatavas GPS un SD platītes kā radītas datu logera
būvēšanai. Iešāvās prātā, ka būtu interesants projektiņš datu logeri
ar vēlamajām īpašībām sabūvēt pašam. Finansiāli diez vai ļoti izdevīgi
sanāktu (lai gan ebay un dealextreme var atrast detaļas lētu lētās),
bet darīšanas prieks un iespēja sataisīt visu kā gribās. Piem.,
pieslēgt veselus divus GPS čipus, ārējās antenas dažādi novietotas,
lai logo paralēli, un vēlāk uz datora pēcapstrādē var uzlabot
precizitāti. Vai arī ledu, kas rāda GPS statusu, aizvilkt līdz auto
instrumentu panelim. Nuja, bet tā šobrīd tikai ideja. Ja ko uztaisīšu,
noteikti pastāstīšu :-)

Pēteris

[1] http://www.dcrainmaker.com/2010/11/sport-device-gps-accuracy-in-depth-part.html

2011. gada 1. jūnijs 16:54 Gasha <gasha at pie-dabas.net> rakstīja: