[OSM-talk-nl] N44 waarom geen Motorway / Zeeland (Schouwe-Duiveland)

Berend Dekens cyberwizzard at sportlaan.adsl.utwente.nl
Tue Apr 17 10:14:35 UTC 2007

Stefan de Konink schreef:
> Op basis van dat zou ik wat weggetjes secondary moeten maken. Echter
> tussen residential en secondairy moet volgens mij zeker tertiary binnen
> de bebouwde kom komen?

Precies :)

Een routeplanner wil liever doorgaande wegen nemen om je rond te sturen:
residential zijn wegen binnen een wijk maar niet bedoeld voor verkeer en
tertiary wel. Op die manier kun je onderscheid aanbrengen. Overigens
gebruik ik tertiary ook voor plattelandswegen die van gat naar gat
lopen: die zijn ook bepaald niet bedoeld voor doorgaand verkeer :-)

Berend