[OSM-talk-nl] meer fietsen

cobaco (aka Bart Cornelis) cobaco at skolelinux.no
Tue Apr 24 22:22:57 UTC 2007

On Tuesday 24 April 2007, Martijn van Oosterhout wrote:

> Voor zover ik het begrijp is een lane een deel van een weg en een
> cycleway een aparte fiets pad.
>
> Overigens, meestal markeer ik niet fietspaden die gewoon langs een weg
> gaan. De theorie is dat als er een weg is kan je ook met de fiets. Als
> het een grote weg is waar je niet met de fiets op mag (snelweg bijv.)
> en daar is wel een fiets pad langs, dat doe ik wel. Maar het is een
> beetje op gevoel.
>
> Waar ik over denk is: als dit op een kaart wordt gezet, hoe ziet het
> eruit. Je zou een fietspad kunnen markeren langs *elke* weg, maar dat
> [...]

<delurking>
lijkt met toch wel zinvol om te weten waar een fietspad ligt en waar niet:

de baan bilzen-maastricht bijvoorbeeld is wegens geen fietspad
levensgevaarlijk voor fietsers ook al mag het dus wel.

-> dit soort informatie is zeker interessant als je routes aan het
uitstippelen bent.

Wordt er trouwens ook informatie verzameld over wat voor fietspad er ligt?
dan denk ik aan breedte van pad (een  miezerige halve meter, of een ruime
2?), staat van wegdek (met of zonder gaten/boomwortels/bulten ...)
--
Cheers, cobaco (aka Bart Cornelis)