[OSM-talk-nl] Nieuw in Leiden

Myckel Habets myckel at sdf.lonestar.org
Sun Aug 5 07:25:40 UTC 2007

On Sun, Aug 05, 2007 at 12:52:00AM +0200, daan wrote:

> Beste mensen,
>
> Via deze mail wil ik mij graag voorstellen en proberen uit te vinden wie er
> nog meer in Leiden ( of omgeving ) actief zijn. Op de grote kaart heb ik
> gezien dat eigenlijk alleen de professorenwijk in Leiden gedaan is.

Nu weet ik niet precies welke wijk dat is, maar gebieden als het Waardeiland, industrieterrein
de Waard, gedeelten van de kooi en het gebied rond het LUMC zijn ook een beetje gedaan.
Ook staan er een hoop segmenten in de Merenwijk, maar ik weet niet de kwaliteit ervan.

> Ik ben Daniel en ben 20 jaar. Laast heb ik Openstreetmap.org veel in het
> nieuws gezien en eens gaan kijken op de site. Aangezien ik in het bezit ben
> van een BT GPS ontvanger en een MDA van t-mobile lijkt het me leuk mee te
> helpen.
>
> Zondag 5-8-07 ga ik me eerste track maken. De grasvelden en straten rondom
> de Hogerijndijk en Kanaalweg ga ik lopen. Ik heb echter nog wel wat
> problemen met de software op me MDA, welke word er nu veel gebruikt? zijn
> daar tuturials over?

Ook ben ik over de kanaalweg gefietst en heb daarbij een klein beetje roomburg (?) meegenomen.
Zie voor de meest recente huidige status van de map:

http://informationfreeway.org/?lat=52.16014273040821&lon=4.4950421580710245&zoom=14&layers=B000F000

> Ook las ik over een meeting in Leiden en dat deze helaas niet door kon
> gaan. Mocht er nog interesse bestaan, wil ik me er wel voor inzetten zoiets
> te organiseren.

De reden dat het niet door ging (ik wilde het vanuit de LOSC organiseren) was dat ik niet
op tijd een ruimte kon vinden (waarvan ik nu wel enkele toezeggingen gehad heb). Ook omdat
ik de laatste weken gigantisch druk op m'n werk ben, kon ik niet de tijd vinden om er
achteraan te gaan. Daarnaast zijn er ook ondertussen mensen druk bezig om de AND gegevens
te importeren. Omdat er niet duidelijk is hoe recent die gegevens zijn en wat er wel en
niet op staat, leek het mij verstandig om eerst daarop te wachten (fiets en wandelpaden
mogen geen probleem zijn, dus die kunnen wel gemapped worden, evenals PoI's).

Als de AND gegevens geimporteerd zijn, is het misschien wel eens handig om te gaan kijken of
we een mapping party kunnen organiseren (ik heb een aantal geinteresseerden kunnen vinden van
de fietsersbond in Leiden, van Wireless Leiden en ook mensen van Hogeschool Leiden die bij het
FreeDiscovery-project verbonden zijn). Andere mogelijkheid is om een "mapping-team" op te zetten
die zich inzet om de kaart zo recent als mogelijk te houden (i.t.t. periodieke parties).

> Met vriendelijke groet,
>
> Daniel Paulus

Groeten,

Myckel Habets