[OSM-talk-nl] beginnersvraagje over rendering

Rik van der Helm rik at the-quickest.com
Mon Aug 13 23:48:29 UTC 2007

> Ik blijf klooien in JOSM. Het lukt me maar niet om een (bestaande) way
> te selecteren. De enige manier die ik zie om te zien wat een way is, is
> door het prullenbak tekentje te gebruiken, dus door de way te deleten.
> Kan iemand mij even vooruit helpen ?

Antwoord op mijn eigen vraag:
1. unselect alles
2. Selecteer de selectietool (2e van boven). De way-tool mag (soms) ook.
3. klik 1 keer op een lijnstuk, dan wordt de onderliggende way
geselecteerd. Een tweede klik levert verschillende resultaten. Dus doe
beter 1 selectie tegelijk.
4. Als je al iets anders hebt geselecteerd (bv een node of segment) en
je klikt op een lijnstuk, dan selecteer je het onderliggende segment.

Nou ja zo iets dus. Werkt nog niet helemaal consequent volgens mij. Maar
het werkt en daar gaat het om.

Truste, Rik
(die weer wat fietspaden en een wandelroute door Varkensland heeft
geplaatst)