[OSM-talk-nl] Zijn wij zeker van de AND conversie?

Marc Kessels marc at kessels.name
Tue Aug 28 19:37:33 UTC 2007

On Tue, 2007-08-28 at 21:12 +0200, Freek wrote:
---------- 8< --------------

> Het gaat om nodes in ways, het voorbeeld was als volgt: twee wegen, de ene weg
> over de andere, dus normaalgesproken geen knooppunt alleen twee snijdende
> segmenten. Nu houden sommige klanten hier niet van (die snijdende segmenten),
> dus voegt AND precies op het snijpunt in beide wegen een knooppunt in, zodat
> de segmenten niet meer overlappen.

hmm. dat is dus een ander probleem, dan wat ik hierboven beschreven
heb... Dat is balen, want mijn conversieroutine hangt in zo'n geval ways
dus nu wel aan elkaar.
In de AND data, zijn alle wegen polygons (die van kruispunt naar
kruispunt gaan). Elk punt in de polygon converteer ik nu dus naar een
node, tenzij er al een node met deze coordinaten bestaat. Dit zou dus
alleen voor de eindpunten mogen gelden.

Blijft het probleem dat station susteren ook twee node-IDs heeft...

> Het zou een conversieprobleem kunnen zijn, maar meer weet ik er ook niet van,
> misschien dat we dat met een aantal voorbeelden nog eens expliciet aan AND
> moeten vragen.

in de AND data kan ik de node-to en node-from ids niet terug vinden in
de nodes data.