[OSM-talk-nl] Formaliseren highway-tag

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Tue Jul 3 13:09:29 UTC 2007

On 7/3/07, Henk Hoff <osm at toffehoff.nl> wrote:
> Blijft lastig die kwalificaties. Mijn interpretatie is als volgt:

Ze lijken wel ok, behalve:

> tertiary - alle 2-rijbaans wegen niet zijnde N-wegen
> unclassified - alle 1-rijbaans wegen (dus je moet de berm in bij een

Ik denk dat hier wat soepeler kan. Niet alle twee-baans buitenwegen
zijn interressant, en tertiary wordt wel met een andere kleur
gerendert. Ik denk dat je tertiary echt wil gebruiken voor wat
drukkere wegen, terwijl je gemiddelde twee-baans weg gewoon
unclassified kan zijn.

> Met betrekking tot residential. Ik zie het als een weg waar langs gewoond of
> gewerkt wordt.
> Waarom zou je een weg in een woongebied anders moeten zien dan in een
> bedrijvengebied, vraag ik me af?. Want wat doe je dan bijvoorbeeld met
> kantoor-aan-huis bedrijfsterreinen?

Niet, daarom zijn alle twee meestal unclassified. Herinner:
residential = unclassified + abutters=residential. Als het niet echt
woonwijk is aan beide kanten dan is residential niet goed, vandaar dat
ik altijd voor unclassified kies. Daar kan je in iedergeval apart
"abutters" opgeven.

Groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/