[OSM-talk-nl] Formaliseren highway-tag

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Tue Jul 3 15:45:01 UTC 2007

Henk Hoff schreef:
>    In woongebieden en bedrijfsterreinen:
>    residential - woonwijken / bedrijfsterrein
>
>    Met betrekking tot residential. Ik zie het als een weg waar langs gewoond
>    of gewerkt wordt.

Dit is in ieder geval fout. "Residential" slaat alleen op een woonwijk,
dus het is een weg waarlangs gewoond wordt. Wegen waarlangs gewerkt
wordt, zijn commercial of industrial, alleen zijn daar geen
highway-waarden voor; dat wordt aangegeven met de tags  "abutters" en
"landuse".

Dit wordt heel vaak fout gedaan, winkelstraten die als "residential"
worden aangegeven.

>    Waarom zou je een weg in een woongebied anders moeten zien dan in een
>    bedrijvengebied, vraag ik me af?.

Gelukkig maken de renderers geen verschil meer tussen unclassified en
residential.

Eugene