[OSM-talk-nl] eerste AND import resultaat :)

Ante Wessels ante at ffii.org
Sat Jul 14 13:29:13 UTC 2007

On Saturday 14 July 2007 14:59, Floris Looijesteijn wrote:

> Zie screenshot:
> http://www.floris.nu/osm/texel/and_josm_ways.png
>
> Woohoo!!! :D

Inderdaad!

> De AND data is echt supercompatibel qua data primitives. Maar er is nog
> veel werk welke tags we nu moeten gaan gebruiken.

Op de conferentie zal daar ook wel over gedacht worden.

> En wat te doen met
> bestaande data.

De grootste klus lijkt mij het aan elkaar knopen van AND data en wat we al
hebben. Allemaal van dat merge nodes gedoe, handwerk. Hoe grotere stukken van
1 bron hoe beter, vermoedelijk.

De andere bron dient dan als vergelijking. Indien hetzelfde (straatnamen, etc)
of behoorlijk hetzelfde (locatie) is dat stuk voorlopig klaar. Bij
afwijkingen checken. Maar ook dan liever de import van keuze verschuiven dan
gaan knopen (alweer vermoedelijk).

Misschien kan een speciale versie van mappaint of zo de afbeelding in JOSM
overzichtelijk houden.

> Zoals ik al zei heb ik dus een .osm file, maar die link ik hier nog even
> niet
> want als iemand namelijk op de upload knop drukt hebben we een probleem.

Wat we nu hebben in een .osm bestand stoppen, kan het altijd weer terug gezet
worden.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante