[OSM-talk-nl] mapsource kaartensets bouwen voor NL stuk

Mark Huizer xaa+openstreetmap at dohd.org
Tue Jul 17 20:22:43 UTC 2007

Milo van der Linden wrote:
> Routeren wordt teveel onderschat. Dat je wegen kunt zien wil namelijk
>  nog lang niet zeggen dat je kunt routeren, hier komt héél veel bij
> kijken. Om je een voorbeeld te geven: Ik heb geruchten gehoord van
> aziatische navigatiebouwers die hebben geprobeerd TomTom's interne
> bestandsformaat te hacken omdat het zo ontzettend snel routeert.....
> en dat is nu, 5 jaar na dato nog niet gelukt.
>
> Even naar routeren kijken zal dus niet zomaar lukken, wél wil ik
> graag hiervoor een werkgroep binnen OSM starten.

Ik neem aan dat je met 'routeren' bedoelt het zorgen dat de data van OSM goed genoeg is om mee te routeren? Hangt dat niet voor een deel af van de software? TomTom, Garmin, whatever?Ik zou zeggen dat een poging om het naar mapsource mapsets om te zetten daarbij wellicht nuttige informatie kan opleveren. Maar ik weet niet of dat een eerste doelstelling is

Mark