[OSM-talk-nl] Vraagje over JOSM en tracks

Lambertus osm at na1400.info
Fri Jun 1 08:27:00 UTC 2007

Myckel Habets wrote:

> Is daar een handleiding van, hoe dat precies te doen? En hoe zit het
> met verkeerd getrackte stukken (grote onnauwkeurigheid) is het beter om
> die er dan ook eerst uit te halen?

Sorry, ik heb het van horen-zeggen. Ik gebruik geen GpsBabel maar gewoon
de MapSource applicatie die ik bij mijn GPS kreeg. Daarmee kun je
simpele bewerkingen doen op de trackdata zoals het verwijderen van
trackpoints die binnenshuis zijn opgenomen.

Tracks met grote onnauwkeurigheid zouden uiteindelijk niet veel invloed
op de geproduceerde maps mogen hebben: als drie mensen een weg getracked
hebben waarbij er eentje een grote afwijking heeft kan de weg nog steeds
redelijk nauwkeurig gemapped worden.

Daarom is het ook zo belangrijk dat iedereen zijn tracks upload, op
basis van meerdere tracks worden de kaarten nauwkeuriger.