[OSM-talk-nl] Vraagje over JOSM en tracks

Remco van Zuijlen remcovz at xs4all.nl
Fri Jun 1 12:11:29 UTC 2007

On Fri, Jun 01, 2007 at 01:54:52PM +0200, Martijn van Oosterhout wrote:

> gpsbabel heeft wat filters. Daar kan je selecteren om rare punten uit
> te filteren (hdop heet het geloof ik).

het staat ook op de wiki, maar zelf riep ik gpsbabel de laatste keer aan
met:

gpsbabel -i nmea -f WG20070427095307.log -o gpx -x discard,hdop=6 -F
 WG20070427095307.gpx

waarbij de .log file dus de nmea log is.

Die discard,hdop=6 betekent geloof ik: "negeer alles dat horizontaal niet
nauwkeuriger is dan 6 meter van de berekende positie". En het doet wat ik
wil.

Remco

--
Remco van Zuijlen <remco at xs4all.net>

Hi! I'm a .signature virus! copy me into your .signature file to help me spread!