[OSM-talk-nl] Zeeland - stand van zaken

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Fri Jun 1 14:01:10 BST 2007

Eugene!

Kom eens fietsen in Zeeland! En neem de mountainbike ook mee, want we
hebben een aantal schitterende parcours.

Het artikel van vandaag in de plaatselijke krant is niet doorgegaan,
Pechiney, een grote aluminiumsmelter in Zeeland is verkocht en dit was
"hotter" nieuws dan OpenStreetMap :-(  maar volgende week komt de
herkansing!

De verslaggever van de krant was trouwens zelf ook erg enthousiast. En
aangezien hij samen met een collega al jaren strijd voert over Palm vs.
Windows Pocket, zijn beide erg geprikkeld om aan te tonen dat hun PDA
het beste kan worden gebruikt om te mappen! hehehe, leuke spin-off.

We hebben ook meteen al besloten dat er een mapping party in Zeeland
moet komen. Dit zal waarschijnlijk na de zomer worden, maar ik zal ook
proberen om accomodatie te regelen en ga daar volgende week al mee
beginnen, mijn streven is om iedereen kostenloos te laten pitten en ook
het eten uit regionale sponsoring te laten komen.

Omdat Zeeland natuurlijk een groot gebied is met een hoog landelijk
karakter moeten we even uit zoeken hoe dit het beste kan worden
ingekleed, misschien moeten we een dorpen marathon doen, met de auto
naar een dorp, te voet mappen, in de auto en verder? En daarnaast kunnen
Middelburg, Terneuzen en Goes natuurlijk als stad worden aangepakt?

Alle ideeen zijn welkom!

En trouwens, ik verwacht dat in de zomervakantie alle OpenStreetMappers
aan de zeeuwse kust vakantie vieren natuurlijk, want China is te ver,
Australie heeft iedereen al lang gebackpacked en Turkije is UIT! :-P