[OSM-talk-nl] Beginner / Intro

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Sun Jun 3 13:37:26 BST 2007

Hallo Allemaal,

Sinds een dag of tien ben ik lid van dit forum, en

gister heb ik voor het eerst een endje gefietst met mijn

HP Ipaq 6515 in de omgeving waar ik woon (delft)

Wel even gechecked  hoe het er voor stond op

de map natuurlijk.

Ik gebruik nonigps en merkaator.

Vanmorgen heb ik de eerste resultaten 13kM van

Een uurtje fietsen geupload.

Probleempje, merkaator kan de geuploade tracks

niet downloaden ???

Daarop heb ik de lokale file ingelezen, en ben aan

Wegen leggen gegaan.

Is nog niet zo simple, er zijn flinke afwijkingen in

De GPS tracks, en subtiele variaties in het wegennet

laten zich niet zomaar terugvinden in de gps tracks.

Ook vindt ik een aantal problemen terug waarvan ik niet precies weet

Wat ermee te doen:

-          Een dubbelbaans lokale weg convergeert naar een  enkele baan

-          Bussluizen ??

-           Fietspalen

-          Fietspaden

-          Voetpaden en doorsteekjes tussen huizenblokken

-          Busbaan, niet toegankelijk voor ander verkeer  is er een tag
voor ?

Lijkt mij genoeg vragen voor de eerste post....

Gert Gremmen

(user cetest)