[OSM-talk-nl] JOSM, wie werken er allemaal aan 1 stad (Jacob Bax)

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Sun Jun 3 15:43:55 UTC 2007

On 6/3/07, Jacob Bax <jacobbax at xs4all.nl> wrote:
> Is er ook een richtlijn over wie wat doet met JOSM in 1 plaats. Ik heb
> gisteren in mijn woonplaats Gorinchem het oude gedeelte van mijn wijk
> in kaart gebracht met JOSM en allerhande onnodige nodes verwijdert
> maar vanmiddag waren er weer een aantal straten met dubbele segmenten.
> Inmiddels heb ik die weer verwijdert. We zijn nu met z'n drieen voor
> zover ik het kan zien die met gorinchem bezig zijn, misschien is enig
> overleg wel handig.

Nou ja, overleg in de ML is handig, maar vooral vaker oploaden en
downloaden, dan zie je sneller wie waar bezig is.

> Heb overigens gisteren pas ontdekt dat je je naam kan toevoegen aan je
> werk maar dat moet je blijkbaar doen nadat je bvb een straat hebt
> ingetekend. Is er soms een instelling dat die naam er automatisch bij
> komt te staan?

Ieder segment wordt automatisch getagd met wie het laast bewerkt
heeft, al zullen andere mensen alleen "user_xxxx" zien als jij je
edits niet publiek hebt gemaakt. In de nieuwere JOSMs kan je een
object selecteren en zien wie het bewerkt heeft.

> Dus in Gorinchem is het oude gedeelte van de wijk Lingewijk bijna
> klaar wat betreft de wegen, straatnamen moeten er nog bij en eventuele
> dingen die ik vergeten ben, hoe kom ik daar trouwens achter?

Hoe weet je wanneer iets af is? Tja, kijken af je gaten ziet, of even
een blik werpen op een gewone kaart of er iets staat wat jij niet hebt
(wel even checken dat het echt bestaat, want gewone kaarten hebben
nogal wat fouten).

In het algemeen, als je weet wie in de buurt bezig is, even een
emailtje sturen...

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/