[OSM-talk-nl] Classificatie van woonwijken

Remco van Zuijlen remcovz at xs4all.nl
Mon Jun 4 13:09:33 BST 2007

On Mon, Jun 04, 2007 at 02:02:25PM +0200, Lambertus wrote:

> Er vanuit gaande dat je met 'doorgaand' de toegangs- en ontsluitings
> wegen van wijken bedoeld: tertiary. Anders: motorway, primary,
> secondary, tertiary, unclassified afhankelijk van de wegnummering/status
> zoals je die ook toepast op wegen buiten de bebouwde kom.

> residential

> residential
>
> Wellicht met aanvulling maxspeed=30 (maar dat geldt ook voor veel
> normale straten in woonwijken tegenwoordig). Wat is eigenlijk het
> verschil tussen een woonerf en straat? Ik weet bijvoorbeeld dat je bij
> [...]

zelf tag ik die wegen ook met residential eigenlijk. woonerven hebben
trouwens niet een maxspeed van 30, maar 'stapvoets', wat volgens mij een
stuk langzamer is dan 30 km/u. verder heeft een woonerf aangeduidde
parkeerplaatsen, en drempels aan de op/uitritten. voor de rest is mijn
theorie examen alweer ruim 10 jaar geleden, dus het kan al wat verstoft zijn
in mijn geheugen.

Remco

--
Remco van Zuijlen <remco at xs4all.net>

Hi! I'm a .signature virus! copy me into your .signature file to help me spread!