[OSM-talk-nl] mapping

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Mon Jun 11 19:18:19 UTC 2007

On 6/11/07, Rob Aerts <rob at coolbegin.com> wrote:
> bij het mappen komen nogal wat vragen naar boven
>
> - hoe map je rotondes ? ik doe nu 4 nodes (ruitvorm), weg ervan maken, en
> dan junction=roundabout.. maar dat wordt niet goed gerenderd.

Er is een punt waar de renderers de wegen gaan buigen. Je zal even
moeten experimenteren, maar bij 8 nodes werkt het in iedergeval.

> - ik heb een paar bushaltes aangegeven, worden deze al gerenderd ? (zie er
> niks van)

Goede vraag, tramhaltes heb ik denk ik gezien, bushaltes weet it niet
(moet regels even bekijken).

> - bij een in/uit voegstrook op een autosnelweg, plaats je dan
> een extra lijn/strook naast de lijn van de
> autosnelweg  ?

Nou, je aankomende weg verbindt met de snelweg, dus in iedergeval voor
een tijd loopt hij parallel. Ik zou gewoon een trace overnemen van een
auto die gewoon invoegt, dat ziet er redelijk normaal uit (denk maar
aan hoe het in een normaale kaart wordt aangegeven). Een strook dat
deel is van de snelweg zelf, dat zou ik niet aangeven.

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/