[OSM-talk-nl] Straatnamen plaatsen

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Wed Jun 13 14:30:40 BST 2007

2007/6/13, Gert Gremmen <Administrator at ce-test.info>:
> Welke controle mogelijkheden zijn er om de
> straatnamen te plaatsen , soms ziet het er wel
> leleijk uit en ontbreken er letters aan begin of einde
> van met name kleine strten.
>
> Regards,

[kniiiiiip]

Volgens mij kun je als gebruiker alleen de richting bepalen (door de
richting waarin je de way aanmaakt in josm). De renderer maakt een
best effort om de straatnaam er in te passen. Soms kan dat gewoon
niet. Andere renderers kiezen ervoor om de naam dan weg te laten,
meestal is dat te configureren (in MapServer weet ik dat dat kan, en
ook bij Desktop-GIS-pakketten is dit eigenlijk altijd
configureerbaar).

Ik vind het ook niet altijd mooi, maar wel prettig dat je ziet dat een
naam die je hebt ingevoerd ook is geland. Maar ja, dat kun je ook in
josm terugzien. Ik zou ervoor pleiten om de renderer zo in te stellen
dat straatnamen alleen worden gerenderd als ze ook echt passen. Wie
zit er aan de knoppen?

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.handsomedevil.nl/