[OSM-talk-nl] Eerste concept logo, graag feedback

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Wed Jun 13 22:13:34 BST 2007

Hallo allemaal,

Mijn meissie heeft het eerste concept gemaakt voor een eventueel nieuw
logo voor OpenStreetMap.
't is een ruwe versie, graag dus reacties waarmee verder gewerkt kan
worden, als je negatief bent, prima, maar dan graag aangeven wat je zelf
anders zou doen.

Gedachte achter het concept:

Met de 3 letters OSM is een sterk merk te maken, de kreet OpenStreetMap
zelf is hiervoor te lang (denk aan de naamsbekendheid van 3M, IBM) de
manieren waarop OSM op dit moment als naam op internet voorkomt heeft
zelden te maken met mapping, ik denk dus dat we probleemloos kunnen
afkorten voor de merknaam (suggesties?)

Ideeen die in het logo verwerkt kunnen worden:
- Een Open O, om aan te geven dat het Open betreft..
- Een rondje in b.v. de O als een soort "you are here" placemark
- Een "spoor" achter het "you are here" rondje aan om te symboliseren
dat je een trace mapt.
Zaken om over na te denken:
- Kleur gebruik?
- Ronde hoeken vs hoekig?
- Kleur van de letters?
- Kleur en lettertype van de "Openstreetmap" ondersteunings tekst?
- Een symbool? (zoals in de voorbeelden de vlakjes die nu verschillende
kleuren uit de slippymap hebben"

Kom op met die ideëen en suggesties!
--

Milo van der Linden
mlinden at zeelandnet.nl <mailto:mlinden at zeelandnet.nl>

De informatie in dit bericht reflecteerd mijn persoonlijke mening en
niet die van een bedrijf of instantie. Aan de informatie kunnen geen
rechten worden ontleend. Indien dit bericht onderdeel is van een forum,
mailing-list of community dan gelden automatisch de bijbehorende
voorwaarden.