[OSM-talk-nl] invoer a'dam

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Thu Jun 14 08:08:06 BST 2007

Hoe het makkelijk moet weet ik niet. Wat ik veelal doe is:
1. de tag informatie van een segment dat aan een losse dangle hangt noteren
2. segment verwijderen
3. losse node verwijderen
4. evt. een node inserten op het segment waar eerst de dangle node
bovenop lag
5. het verwijderde segment vervangen.

Waar ik het meeste behoefte aan heb is aan een tool om dangles en gaps
te vinden! Ik heb hier zo mijn ideeen over, maar nog geen tijd om het
uit te werken. Je zou een tolerantie moeten kunnen opgeven in b.v.
meters, een tool zou dan b.vv. groene rondjes moeten tekenen om de
dangle nodes, bij mismatches op kruisingen b.v. oranje rondjes. daarna
moet je als nog met de hand deze dangles controleren en handmatig
corrigeren.