[OSM-talk-nl] GPS strategie voor tracken

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Sun Jun 17 09:53:49 UTC 2007

Het tracken van wijken is een flinke opgaaf.

De onnauwkeurigheid van de meeste GPS-en

Is flink hoog, en ik eindig dan ook regelmatig

Met een hoop gps spaghettislierten waar geen straten

plan uit te halen is zonder dat je de buurt goed kent.

Bij mij in de buurt gaat dat nog, maar in onbekende wijken

is mogelijk  een illegaal hulpmiddel nodig: de plattegrond.

Wat is jullie favoriete aanpak om de beste nauwkeurigheid

te krijgen , dwz binnen 20 meter bijvoorbeeld

Met name na een 180 graden draai wil de track nogal

Eens  de vorm van een lus aannemen met soms wel 60 m diameter

Vraag:

Wat is je favoriete werkwijze met welke apparaten, en hoe

pak je een wijk aan om deze goed herkenbaar te tracken.

Gert Gremmen