[OSM-talk-nl] GPS strategie voor tracken

Floris Looijesteijn osm at floris.nu
Mon Jun 18 09:03:40 BST 2007

ik heb vorige week een antenne gekocht voor m'n gpsmap 76c en heb
nu onwijs goede ontvangst. ik had gister in de auto 1 meter
nauwkeurigheid, dat heb ik nog nooit gezien in de auto.

ik ga nog even wat meer tests doen en laat jullie dan weten of dit een
nuttige uitbreiding is voor geocachers. het heeft trouwens weinig gekost,
iets van 20 euro (inclusief verzending uit de vs).
ik ga dit weekend proberen hem op m'n rugzak te monteren en dan nog
eens door de steegjes aan het damrak in amsterdam te lopen.

de afwijking van tientallen meters als je 180 graden omdraait heb ik
me inderdaad ook al menig keer over verbaast. vooral omdat dat ook
kan gebeuren als je gps aangeeft dat ie tot op 5 meter nauwkeurig is.

ik hou jullie op de hoogte :)

groet,
floris