[OSM-talk-nl] voorstellen

Danny Maas dmace99 at gmail.com
Tue Jun 19 10:19:13 BST 2007

On 6/18/07, Martijn van Exel <mvexel at gmail.com> wrote:

> Dag Jaap-Andre,
>
> Ik heb zo'n Amaryllo nu een week of twee in gebruik. Hij voldoet
> prima, op een paar eigenaardigheden na. Zie mijn post van vanmiddag.
> Voor het geld een prima keus, denk ik. Hij kan 8192 kiezelsteentjes
> laten vallen (ik heb nog geen betere Nederlandstalige term
> verzonnen), wat goed is voor twee uur en een beetje tracken met een
> kiezelsteentje per seconde. Op de fiets op redelijk voorspelbare
> rechte stukken kun je het interval op vijf seconden stellen, waardoor
> de effectieve tracktijd vijf keer zo lang wordt. Dit vind ik een
> [...]

De kiezelsteentjes waar je het over hebt zijn dus de welbekende waypoints.
Daar is niet echt een nederlandse term voor.
Ik dacht bij kiezelsteentjes aan de welbekende broodkruimels. Die worden
weer geassocieerd met de punten in een tracklog.

Wat ik uit de handleiding van de amaryllo heb begrepen, is dat je aan
"eieren leggen" kunt doen. Dit Egglaying is zo te zien niets anders dan snel
een waypoint (plaatsmarkering?) kunt aangeven zonder dat je lang stil hoeft
te staan.

Ik kon in de handleiding niet veel vinden over wat er wordt opgeslagen op de
Sd-kaart, maar zo te zien lijkt het op het volledige log dat normaal van je
GPS afkomt, en niet zozeer een track-bestand.