[OSM-talk-nl] voorstellen

Lambertus osm at na1400.info
Tue Jun 19 12:59:20 UTC 2007

Jaap-Andre de Hoop wrote:
> Ach ik ben ook maar een import-tukker (daarom fiets ik ook ;-)).
>
> De info over OSM is wel een kwestie van bomen en bos, ik dacht ik begin
> eenvoudig, bij de eerste stap: de gps reciever... maar binnen twee
> klikken zit je al weer diep in de mogelijkheden.... Is vast niet ergens
> een gps kiezer ;-), ik zou er eentje kiezen die:
> -waterdicht is,
> -zelfstandig functioneert
> -feedback geeft terwijl ie bezig is (track, snelheid oid)
> -gekoppeld kan worden aan mobiele telefoon/pda, die geschikt is voor
> [...]
Daar zijn redelijk wat van. Bijvoorbeeld de Garmin GPSMap 60 en 76
serie. Die is:
- waterdicht (de 76 serie blijft zelfs drijven)
- Robuust (geschikt voor mountainbiking etc.)
- aanzetten is meestal genoeg om zowieso to 10.000 trackpunten te
verzamelen (daarna moet je de tracklog legen en dan kun je weer 10.000
opnemen totdat de SD kaart vol zit).
- Geeft enorm veel info (hoogte verloop, snelheden, koers, gemiddelden
etc.) via het display.
- Kan via een seriele of USB poort NMEA gegevens uitwisselen met een
telefoon/PDA/pc.
- Kan voor jou navigeren (zonder stem, dus alleen grafisch)
- Navigatie software verkrijgbaar van Garmin.

Verkrijgbaar o.a. via Futurumshop. Let wel: Garmin is een A-merk dus je
betaald er veel voor en je kunt niks aanpassen (qua software enzo).

Wil je een telefoon of PDA als primair log apparaat gebruiken dan kun je
beter voor een domme GPS muis gaan.

Ik neem trouwens aan dat de veelbesproken Amaryllo ook snelheid e.d. kan
laten zien?