[OSM-talk-nl] Kan er iemand effe checke?

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Thu Jun 21 10:17:37 BST 2007

Ik was niet helemaal precies, WGS84 is niet de projectie maar de
datum, oftewel de geometrische beschrijving van de ellipsoide van de
aarde.
Het RD-stelsel is gebaseerd op een dubbel-stereografische projectie
met een specifiek voor Nederland optimaal gekozen projectievlak en
-punt. JOSM gebruikt een projectie die een grootste gemene deler voor
de hele wereld vertegenwoordigt en dus geen recht doet aan de
specifieke ligging (ten opzichte van de Evenaar) en grootte van
Nederland.

Op 21-06-07 heeft Martijn van Oosterhout<kleptog at gmail.com> het
volgende geschreven:

martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.handsomedevil.nl/