[OSM-talk-nl] bewerken tracks voor uploaden

Lambertus osm at na1400.info
Mon Jun 25 09:49:16 BST 2007

Jaap-Andre de Hoop wrote:
> [...]
> nou gedaan was, aangezien ik toch naar a'dam moest, heb ik mijn amaryllo
> aangezet, in de hoop dat ik dat stukje snelweg zou pakken, maar dat viel
> dus tegen, maar goed op/afrit kan ik nu wel deels doen en ik weet dus
> tot waar het nu loopt. Binnenkort dan maar eens dat laaste stuk nog een
> keer bekijken. Er waren wel sectoren gedefinieerd, en heb daar een weg
> doorheen getrokken, maar of het klopt...
>
> Maareh als iemand nog een stukje A1 mist, dan laad ik de track wel op,
> anders gebruik ik hem alleen voor de toerit tot de A1.

Gebruik je de GPS trackpoint download functie in JOSM ook? De A1 is
namelijk ruim voorzien van GPS informatie in de OSM database...

> Wel geinig, kwam er achter dat mijn kilometerteller 5 km/u te laag
> aangaf (tenminste neem aan dat mijn amaryllo betrouwbaarder is)

Bij mijn auto (Van 'Volg de ... rijder' fabrikaat uit 2006) kan ik de
teller op 130 zetten, dan rij ik precies 120 volgens de GPS. Maar let
op, niet elke auto heeft een afwijking! Een  Citroen C4 die ik een keer
geleend had gaf wel precies dezelfde snelheid aan als mijn GPS.