[OSM-talk-nl] garmin kaart benelux

Lambertus osm at na1400.info
Mon Jun 25 13:21:29 BST 2007

Rob Aerts wrote:
> even een zijstraatje induiken ;)
> stel je zou van de data ook een tomtom kaart kunnen
> maken, (formaat zal wel nog niet publiek bekend zijn vrees ik)
> dan zou je meteen kunnen testen of het routen op de osm data goed werkt

Een quote van de OSM wiki:
--
Using OSM maps with TomToms

TomTom's mapping format is a closely guarded secret, both for copy
protection and because if you knew how they stored the maps, they would
be giving away a lot of their navigation secrets. As a result there is
no software to allow OSM mapping to be converted to the format the
TomTom app uses, and unlikely to be any unless TomTom themselves make it.
--

Ook Garmin gebruikt versleuteling voor kaarten met routerings informatie
en is dus ook niet bruikbaar.

Er zijn daarentegen wel een aantal opensource projecten die routering
kunnen doen op basis van OSM data:
- RoadNav
- GPSDrive
- Gosmore