[OSM-talk-nl] religion/denomination, error: unordered way

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Sat Jun 30 00:24:01 BST 2007

Jaap-Andre de Hoop schreef:
> wat houdt overigens de josm/validator foutmelding in:
> Straatnaam is an unordered way (of zoiets).
> of heeft unordered segments, hmmm die foutmeldingen moet je ook direct
> overtypen.

De renderers hebben het liefste dat een way uit 1 rij segmenten
bestaat (dus zonder vertakkingen), en dat alle segmenten ook nog eens
dezelfde richting opstaan en opeenvolgens genummerd zijn.

Dus: knip vertakte ways in stukjes (way en een paar nodes selecteren, en
op knippen drukken in het menu of de knoppenbalk), en orden ze ("re-order
segments" in het tool-menu).

> Was wel weer een mooi ritje.... Vooral dat laaste stukje over de
> Kremersveenweg, met de avondzon op de bomen.

Je wordt niet betaald om ervan te genieten!

Zo was ik twee weken geleden eropuit gegaan om een stukje Vinexwijk in
aanbouw te mappen. Begon het eerst verschrikkelijk te regenen; dus ik zo
snel mogelijk naar een station om te schuilen, maar door een optocht van
toeterende vrachtwagens werd ik vijf minuten opgehouden, en was ik
helemaal doorweekt. En daarna op een nog niet verhard stukje weg een
lekke band, dus 5 km naar huis lopen.

En mijn papiertje met straatnamen was ook niet meer leesbaar.

Kijk, zo hoort het.

gr,Eu

P.S. En tot morgen, iedereen die naar Den Haag komt. Het wordt beter
weer dan twee weken geleden.