[OSM-talk-nl] religion/denomination, error: unordered way

Jaap-Andre de Hoop j.dehoop at data-assist.nl
Sat Jun 30 07:30:47 BST 2007

Eugene van der Pijll wrote:

> De renderers hebben het liefste dat een way uit 1 rij segmenten
> bestaat (dus zonder vertakkingen), en dat alle segmenten ook nog eens
> dezelfde richting opstaan en opeenvolgens genummerd zijn.
>
> Dus: knip vertakte ways in stukjes (way en een paar nodes selecteren, en
> op knippen drukken in het menu of de knoppenbalk), en orden ze ("re-order
> segments" in het tool-menu).

Bij mij gaat het om re-order segments denk ik (die doet denk ik alleen
volgorde, niet richting), de koppeling met de aansluitende wegen doe ik
meestal na dat ik de adnere segmenten gedaan hebt.

Hmmm dat vraagt om een stukje automatisering van JOSM:

als je weg creeert, automatisch ordenen van segmenten  en als je dan
toch bezig bent: pop-up openen van properties om tags in te voeren,
scheelt aardig wat klikken als je flink bezig bent.

Toch eens in de trac gaan snuffelen.

Groets,

Jaap-Andre