[OSM-talk-nl] Wanneer city en wanneer town?

Foppe Benedictus foppe.benedictus at knkv.net
Sat Jun 30 16:47:31 BST 2007

Hallo,

in de beschrijving staat:
place     city    As defined by national/state/provincial government.
Often over 100,000 people
place    town    As defined by national/state/provincial government.
Generally smaller than a city, between 10,000 and 100,000 people
nu snap ik dat city een stad is, maar om alle Nederlandse steden met
city aan te duiden (inclusief Sloten, Bronkhorst e.d.) zal wat raar
staan. Als we de 100.000 grens nemen staan er momenteel een aantal
steden er niet met de juiste code in. Hieronder een opsomming van de
huidige city's met daarachter de inwoner aantallen volgens wikipedia
(waarvan een deel de gemeente zal zijn ipv de stad zelf):
Leeuwarden 91770
Groningen 182000
Sneek 33000
Assen 64320
Alkmaar 94215
Zwolle 114544
Almelo 72103
Hilversum 83640
Deventer 96596
Enschede 139494
Leiden 117530
Delft 95300
Gouda 71874
Arnhem 142634
Nijmegen 160681
Oss ?
's Hertogenbosch ?
Middelburg 47310
Tilburg 179917
Eindhoven 210860
Weert 48480
Sittard 36960
Maastricht 119148

Daarnaast zie ik dat plaatsen soms met name:'landcode' worden aangeduid,
is dat de juiste benaming? Want het staat anders in de wiki; namelijk
nat_name of reg_name.

Eigenlijk hierop aansluitende, ik zag dat een van de 'eisen' van
digitale pioniers was dat de features lijst op de wiki vertaald zou
zijn, is hier al een plan van aanpak voor?

--
Met sportieve groet,
Foppe Benedictus