[OSM-talk-nl] Wanneer city en wanneer town?

j.verdoold at gmail.com j.verdoold at gmail.com
Sat Jun 30 16:57:21 BST 2007

Hallo OSM-ers,

In het verlengde van dit bericht, vraag ik me af wat het handigst zou zijn op
het wiki. Volgens de OSM definitie zouden er cities, towns, villages en
hamlets kunnen bestaan, maar voor een makkelijke navigatie zou een directe
onderverdeling op gemeente binnen een provincie wenselijker zijn, denk ik.

Vergelijk bijvoorbeeld
City:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Category:City_in_Noord-Holland
(Amsterdam en Alkmaar)
en
Town:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Category:Town_in_Noord-Holland
(Hilversum, Bussum, Huizen).

Hier is in de wiki "Place" template netjes {{place|name=Hilversum|type=town|
area=Noord-Holland|...}} town vermeld, waardoor Hilversum automatisch
onderdeel van "Town_in_Noord-Holland" wordt. Alleen zonder extra links is de
category Town_in_Noord-Holland zo goed als onvindbaar.

Mijn voorstel zou zijn om iedere plaats c.q. gemeente als "type=city" in te
vullen. Wat vinden de andere gebruikers?

groeten,
Jos