[OSM-talk-nl] Wanneer city en wanneer town?

Jaap-Andre de Hoop j.dehoop at data-assist.nl
Sat Jun 30 16:39:32 UTC 2007

j.verdoold at gmail.com wrote:
> Hallo OSM-ers,
>
> In het verlengde van dit bericht, vraag ik me af wat het handigst zou zijn op
> het wiki. Volgens de OSM definitie zouden er cities, towns, villages en
> hamlets kunnen bestaan, maar voor een makkelijke navigatie zou een directe
> onderverdeling op gemeente binnen een provincie wenselijker zijn, denk ik.
>
> Vergelijk bijvoorbeeld
> City:
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Category:City_in_Noord-Holland
> (Amsterdam en Alkmaar)
> en
> [...]

hmmm en die buitenlanders maar denken dat Losser een stad met meer dan
100.000 inwoners is, daar gaat het toerisme..... (gemeente Losser:
20.000, Kern Losser: 13.000). Hoogbouw noemen ze hier twee woonlagen op
elkaar. Ik had al moeite om het een town te noemen.

er zou eerder een tag place=municipality ofzo bij moeten komen, want dat
is wat je wilt, toch?

Maar moet er een link tussen wiki en tags zijn? Heb het idee dat het nu
ook handwerk is.

Het uitbreiden van de tag place= met andere waardes lijkt me wel
zinvol... Maar hoe dat aan te pakken....

Groets,

Jaap-Andre