[OSM-talk-nl] Nederlandse preset file

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sat Jun 30 19:30:13 UTC 2007

On Saturday 30 June 2007, Eugene van der Pijll wrote:
> 	<item name="Rotonde">
>     <label text="Nieuwe rotonde" />
> 		<combo key="highway" text="Type:"
> values="primary,secondary,tertiary,service,unclassified,cycleway,pedestrian
>" default="unclassified" /> <key key="junction" value="roundabout"/>
> 		<key key="oneway" value="yes"/>
> 		<text key="name" text="Naam:" delete_if_empty="true" />
>   </item>

Ik kan het niet laten om te reageren, de verkeersuitvinding van de eeuw: een
rotonde voor voetgangers, zie je het voor je :-)

Volgens de map features pagina is het trouwens niet nodig oneway=yes toe te
voegen aan rotondes, maarja, het maakt ook niet uit (helemaal leuk icm met
voetgangers trouwens, een boete als je de verkeerde kant op loopt).

Je zou als je alleen naar deze annotation presets kijkt trouwens snel kunnen
denken dat "unclassified" wegen gewoon "nog niet geclassificeerd" zijn,
terwijl het gaat om kleinere, maar niet-residential wegen. Ik denk
bijvoorbeeld dat "residential" een betere default zou zijn voor wegen.

Misschien kunnen we je, op zich heel handige, presetfile ergens op de wiki
kwijt in het Nederlandse deel? Lijkt me ook handig als snelle start voor
beginners.

--
Freek