[OSM-talk-nl] Nederlandse preset file

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Sat Jun 30 21:02:47 UTC 2007

Freek schreef:
> Snap je punt en kan me er ook wel in vinden maar ik denk dat de meeste mensen
> nog wel residential gebruiken.

Vind ik prima; ik weet wat ermee bedoeld wordt, en het wordt nu
hetzelfde gerenderd als unclassified, dus ik houd niemand tegen. Maar ik
ga mijn preset-file er niet op aanpassen. Iedereen kan nu zelf die file
naar eigen inzicht veranderen.

> Punt blijft dat we voor unclassified geen mooie, betekenishoudende Nederlandse
> vertaling hebben (suggesties?).

Op een kaart die ik hier heb, staat "lokale weg", waarmee precies onze
unclassified/residentials worden bedoeld. Vind ik geen slechte
omschrijving: een weg die alleen voor lokaal bestemmingsverkeer van
belang is.

> Via de "Upload file" functie op de wiki (ik neem aan dat die ook andere
> bestanden dan alleen plaatjes toestaat), met linkje vanuit een ander artikel?

Op wikipedia accepteert "upload file" alleen bepaalde bestandstypes; ik
weet niet of xml daarbij hoort, of of dat op de OSM-wiki zo is ingesteld.

Eugene