[OSM-talk-nl] Nederlandse preset file

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sat Jun 30 21:04:02 BST 2007

On Saturday 30 June 2007, Eugene van der Pijll wrote:
> "Pedestrian" betekent voetgangersgebied; het is niet onmogelijk dat er
> bijv winkelcentra zijn met rotondes, die later pas gevoetgangersgebiedt
> zijn. (Maar je hebt wel gelijk dat die rotondes nu wsch niet meer
> eenrichting zijn.)

Ok, zou kunnen inderdaad.

> Nee. Residential is een fundamenteel onjuiste waarde voor de tag
> highway, omdat deze orthogonaal is met de rest van de tags. Ik ontraad
> het gebruik van deze tag, en gebruik zelf altijd "unclassified",
> eventueel met abutters="residential".

Snap je punt en kan me er ook wel in vinden maar ik denk dat de meeste mensen
nog wel residential gebruiken. Het OSM model (vrij taggen, proposed features,
geaccepteerde features) mist wat dat betreft volgens mij nog iets: een
removal proposal oid, zie bijvoorbeeld ook highway=bridge. Natuurlijk is het
systeem dan wel weer vrij genoeg om iedereen de mogelijkheid te geven hiermee
te beginnen...

Punt blijft dat we voor unclassified geen mooie, betekenishoudende Nederlandse
vertaling hebben (suggesties?).

> Hij kan denk ik niet zomaar op de wiki. Hij bestaat helemaal uit XML
> tags, en die worden volgens mij op de wiki niet vertoond. Dus dan moet
> je 'm helemaal gaan encoden... Maar voel je vrij.

Via de "Upload file" functie op de wiki (ik neem aan dat die ook andere
bestanden dan alleen plaatjes toestaat), met linkje vanuit een ander artikel?

--
Freek