[OSM-talk-nl] status digitale pioniers?

Jeroen Dekkers jeroen at vrijschrift.org
Fri Mar 16 13:19:50 UTC 2007

Ik had dit stukje gisteravond al getypt, maar als je een typo in het
e-mail adres maakt werkt het niet echt. Hier alsnog het mailtje...

At Wed, 14 Mar 2007 12:17:36 +0100,
Zoran Kovacevic wrote:
> Wellicht interessant om een status-update van digitale pioniers op de
> talk-nl list te posten?
>
> Ik ben in ieder geval erg benieuwd (hoe vrijdag gegaan was, wanneer we
> gps-en kunnen kopen, wat de voorwaarden zijn voor het uitgeven van het
> geld, etc.)

De subsidie van digitale pioniers is dus toegekend. Het enige deel wat
ze niet kunnen betalen zijn de bijdrage voor de kosten van de server,
omdat de financiering niet voor algemene/structurele kosten zijn. De
voorwaarden zijn zoals die in de leidraad
(http://www.digitalepioniers.nl/pub/Aanvraag/ExtraNavBar/Leidraad_twaalfde_ronde.pdf)
staan. Daarnaast wordt onze aanvraag nog aangepast (de serverkosten
gaan er uit) en dat als contract gebruikt. Dat zou deze week nog
gebeuren, maar ik heb nog niks gehoord op het moment. Maar dat zijn
dus de voorwaarden voor het uitgeven van het geld.

Verder staan we ook al op de homepage
http://www.digitalepioniers.nl/OpenStreetMap en heeft Tonie van
Ringelestijn er al een stukje over geschren op
http://www.bright.nl/subsidie-voor-opensource-stadskaarten. Hij wil er
ook een stukje aan wijden in Radio Online mailde hij, o.a. over de
mapping party. Het probleem is dat ik de komende 2 weken op
dinsdagavond daar geen tijd voor heb: zou iemand in het programma
uitleg over OSM kunnen geven?

Wat betreft GPS apparaten: die kunnen we zowiezo wel aanschaffen en de
eerste paar kunnen wel gekocht worden voordat we het geld
hebben. Etienne had het over
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/GPS_Reviews#NaviGPS_.2F_.28B.29GT-11
toen we de aanvraag voor DP schreven, als die echter uit UK moeten
komen gaat dat niet voor volgend weekend zijn. Misschien een idee om
degene van OSM die bij de volgende mapping party naar .nl komt die
dingen mee te laten nemen? Ik heb echter geen verstand van GPS
apparaten dus ik weet ook niet wat het beste is om te kopen.

Ik heb het op het moment erg druk (vandaar dat ik ook alleen zaterdag
op de mapping party kom). Het feit dat ik project leider ben betekent
niet dat ik alles ga doen, daar heb ik niet eens de tijd voor. Ik zie
OpenStreetMap als een grass roots project en het lijkt me het beste
als we alles met elkaar organiseren en de beslissingen samen nemen.

Over vrijdag: dat stelde niet zo erg veel voor. Het was meer een soort
van kennismaking. Syb hield een verhaaltje over DP Academie
(http://www.digitalepioniers.nl/bin/view/Academy/WebHome), wat me op
het moment niet echt iets voor OSM is volgens mij. Daarna heeft
iedereen heeft in een paar minuten zijn project
gepresenteerd. Vervolgens zijn er nog wat open deuren ingetrapt over
usability (nouja, ik ben altijd wat sceptisch over dat soort
dingen). En daarna een borrel.

Ik hoop jullie allemaal zaterdag te zien. Dan kunnen we over een
aantal zaken nog wel verder praten.

Jeroen Dekkers